14.07.18

SMART RECYCLING+

Ve druhé polovině května proběhl v sicilském Piedimonte Etneo mezinárodní projekt Erasmus+ youth nazvaný "Smart Recycling+". Hlavním tématem byla ekologie a do projektu byly zapojeny neformální týmy z Itálie, ČR, Chorvatska, Polska a Řecka. 

Euroteamáckou sestavu tvořily Monika Stodolová, Veronika Antlová, Klára Švancarová, Vendula Nolčová, Berenika Hanková a team leaderem byla Iva Vrbová.

A tady je krátké povídání od Moniky, o tom co jí projekt přinesl:

Tento projekt byl pro mě velkou příležitostí, měla jsem možnost po celou dobu pobytu komunikovat v angličtině, což mi značně pomohlo rozvinout mou slovní zásobu ,a zahodit stud před ostatními mluvit v jiné než své mateřské řeči, dále jsem se dozvěděla plno nových a zajímavých informací o recyklování a životním prostředí. Díky tomuto projektu jsem měla možnost seznámit se jak s místním obyvatelstvem, tak i s lidmi z různých částí Evropy a více poznat jejich mentalitu a zvyklosti. Ačkoli se mi zprvu národně smíšené pokoje nezamlouvaly, po pár dnech jsem si hned na své řecké kamarádky zvykla a zjistila, že jsou moc vstřícné a milé. Velké díky patří především organizátorům  tohoto projektu, kteří měli opravdu vše propracované do detailů, naplánovaná byla každá hodina našeho společného času, aktivity různého charakteru byly velice zábavné a kreativní. Nejvíce mě snad zaujalo vyrábění hraček z recyklovatelného materiálu, jako jsou PET láhve, korkové zátky, víčka, apod., které jsme sami museli nejdříve vysbírat od místních obyvatel. Tyto hračky jsme další den předali dětem z mateřské školky. Projekt na Silícii byl můj první, ale věřím, že ne poslední. Určitě bych chtěla v této činnosti pokračovat a zúčastňovat se jak domácích, tak i zahraničních projektů.






Žádné komentáře: